Wykorzystując narzędzia analityczne i UX-owe, potrafimy dowiedzieć się, co sprawia, że klienci kupują, które działania są najbardziej efektywne i co może stanowić problem.
Znaczną część zadań powierzamy uprzednio skonfigurowanym narzędziom, aby te automatycznie zarządzały promocją, monitorowały ruch na stronie, analizowały zachowania użytkowników itd. A jak wiadomo, maszyny nie śpią, więc mogą pracować na Twój zysk przez 24 godziny na dobę.
Kiedy wiemy już, co działa, a co niekoniecznie, zapobiegamy tak zwanemu „przepalaniu budżetu” – inwestowaniu środków w działania o niskiej efektywności.
SALESmanago
Jedno z podstawowych narzędzi, z których korzystamy – centrum dowodzenia online marketingiem. SALESmanago umożliwia zatomatyzowanie wielu procesów od pozyskiwania kontaktów przez segmentację po wielokanałową komunikację. Oto niektóre tylko zastosowania tego narzędzia:
- zarządzanie bazą danych zgodnie z RODO
- wysyłanie wysoce spersonalizowanych wiadomości
- gromadzenie danych behawioralnych i transakcyjnych, na podstawie których optymalizowane są kolejne kampanie
- automatyczne powiadomienia dla handlowców i call center, o tym kiedy jest najlepszy czas na kontakt
- monitorowanie aktywności kontaktów, dzięki czemu wiesz, kiedy najlepiej wysłać wiadomość. Automatycznie oczywiście.
- obsługa newsletterów
- aktywizowanie klientów, którzy dawno nie byli na stronie (akcje typu „win back”)
- obsługa akcji typu „porzucony koszyk”
Chcesz lepiej poznać SALESmanago?
Analityka
Kiedy już zaimplementujemy Google Analytics na Twoich stronach, zaczniemy gromadzić wiele użytecznych dla Twojego biznesu danych. Oto czego, między innymi, dowiesz się, dzięki analizie tych danych:
- skąd trafiają na Twoją stronę klienci…
- …i gdzie dokładnie lądują
- które produkty lub podstrony cieszą się największą popularnością
- jak wielu klientów wraca na stronę
- ile wizyt na stronie potrzebują klienci, żeby zdecydować się na zakup
- w którym dokładnie momencie porzucają rozpoczęty proces zakupu
- z jakich urządzeń korzystają Twoi klienci i czy przypadkiem nie mają problemów z korzystaniem z Twojej strony
- czy realizujesz stawiane sobie cele
Badania UX
Badanie zachowań użytkowników (user experience) to wszystkie te działania, które z jednej strony polegają na szczegółowym badaniu tego, co robią użytkownicy na Twojej stronie:
- śledzenie ruchów myszki
- mierzenie czasu wypełnianiania formularzy
- sprawdzanie, które elementy strony przeszkadzają użytkownikom
- jaki procent strony oglądają itp.
Drugim, niemniej ważnym, aspektem badań UX jest testowanie hipotez, które w większości sprowadzają się do szukania odpowiedzi na pytanie: czy jeśli TO zmienię, to zwiększę sprzedaż? TYM może być wszystko: kolor przycisku, opis produktu, call to action, układ na stronie, sam fakt, czy coś wyświetlamy lub nie, cena, elementy oferty itd.
I jak to działa? Przygotowujemy alternatywne wersje tego, co chcemy testować i pozwalamy użytkownikom z nich korzystać, kierując ruch na stronie na możliwe warianty. Po pewnym czasie sprawdzamy, który wariant przyniósł najlepsze rezultaty i na niego kierujemy od tej pory wszystkich. I zabieramy się za testowanie kolejej rzeczy.
Inne
Powyższe narzędzia to jedynie te najważniejsze, z których korzystamy w przypadku każdego klienta. Niemniej możliwości tzw. martech-u (marketing technology) są z każdym rokiem coraz większe. We własnym zakresie testuje wiele pojawiających się narzędzi i jeśli tylko uznamy, że mogą przyczynić się do zwiększenia Twoich przychodów, z pewnością damy Ci znać.